Filtry

Historia legendy streetwearu – Stussy zaczęła się w 1980 roku, kiedy to założyciel Shawn Stussy produkował deski surfingowe z autorskimi grafikami czerpiącymi motywy z muzyki reggae, punk oraz new wave. Pewnego razu w celach promocji sprzedaży desek surfingowych, Shawn założył biały t-shirt, na którym umieścił odręcznie namalowane, swoje nazwisko w charakterystycznym dla marki stylu. Tak, oto powstało ikoniczne logo Stussy. Każdy chciał mieć koszulkę, którą nosił twórca. W ten sposób w 1984 roku Shawn Stussy wraz z księgowym Frankiem Sinatrą Jr. Założyli Stussy, jako markę produkująca odzież. W latach 80. marka odniosła ogromny sukces w USA. Wtedy powstało najwięcej grafik inspirowanych kulturą hip hop, które stały się znakiem rozpoznawczym brandu. Pod koniec lat 80. hip hop zaczął sięgać do luksusów, na co Stussy zareagowało przerabiając swoje logo na podwójne SS nawiązując do loga Chanel oraz wprowadziło napis „Stüssy No. 4” nawiązując do słynnych perfum Chanel No. 5. Wtedy też marka skupiła się na produkcji czapek z nowym logo, które przyniosły jeszcze większy sukces. W 1990 roku Shawn wraz z późniejszym twórcą brandu Supreme – Jamesem Jebbią otworzyli pierwszy butik Stussy w Nowym Jorku. Flagowe sklepy Stussy znajdują się również w Azji i Europie. Aktualnie Stussy jest jedną z wiodących marek streetwearowych na świecie. Liczne kolaboracje z takimi brandami jak Nike, Carhartt WIP, Bape czy Patta nie dają zapomnieć o oryginalności i świeżości jakie niesie ze sobą ta niezwykła marka.

rozwiń